مشاوره و سفارش:  واتس‌اپ  تلگرام

شرایط اخذ ویزا

شرایط اخذ ویزا در سفارتها

شرایط اخذ ویزا

شرایط اخذ ویزا
 
اتریش
۱٫ اخذ ویزای اتریش:
الف) اقامت توریستی در اتریش .
ب( اقامت توریستی در اتریش گذرنامه معتبر (مدت اعتبار حداقل ۶ ماه) دو قطعه عکس جدید (از هر متقاضی و همراهان در گذرنامه) اصول دعوتنامه یا به عبارتی تعهدنامه‌ای که در اتریش رسما توسط محضر تایید شده باشد، حکم فوق یا تایید به میزان درآمد دعوت کننده بیمه حوادث و بیماری تا سقف ۵۲۰۰۰ دلار صادر شده از جانب شرکت بیمه ایران با آسیا، ترجمه سند ملک (تایید شده توسط وزارت امور خارجه) دفترچه حساب بانکی متقاضی به انضمام ترجمه آن.
ج) دعوتنامه تجاری، گذرنامه معتبر (مدت اعتبار حداقل ۶ ماه) دو قطعه عکس جدید از هر متقاضی و همراهان در گذرنامه) اصل دعوتنامه یا به عبارتی تعهدنامه تجاری با مهر شرکت، (تایید محضر مورد نیاز نیست).
د) ترانزیت گذرنامه معتبر (مدت اعتبار حداقل ۶ ماه) دو قطعه عکس جدید (از متقاضی و همراهان در گذرنامه) روادید کشور مقصد اصل بلیت هواپیما سفارت اتریش ممکن است علاوه بر مدارک مذکور مدارک دیگری را نیز از متقاضی درخواست نماید. فتوکپی‌های کلیه مدارک درخواستی نیز می‌بایستی به سفارت ارایه شوند. بررسی تقاضای روادید می‌تواند ۳ ماه به طول انجامد.
نشانی: میدان آرژانتین، ساختمان شماره ۷۸ ، تلفن۸۷۱۰۷۳۵- ۸۷۱۰۱۸۰
 
______________________
 
آلمان
۱٫ اخذ ویزای آلمان:
کشور آلمان عضو اتحاد شنگن می باشد و برای سفر به کشور آلمان ویزا شنگن مورد نیاز است . حضور شخص متقاضی در هنگام ارائه در خواست جهت مصاحبه الزامی می باشد . آدرس و تلفن سفارت آلمان جهت مراجعه : خیابان فردوسی شماره ۳۲۰-۳۲۴ وشماره تلفن : ۳۹۹۹۱۲۶۰
درخواست برای ویزای شنگن در ایران هم اکنون بسیار بالاست. به همین دلیل هم سفارت آلمان در تهران بیشترین گنجایش زمانی ممکن را در اختیار متقاضیان قرار می دهد. وقت های جدید مصاحبه، جهت ارایه درخواست ویزا در فواصل زمانی مشخص، آزاد می شوند. از این که رزرو وقت مصاحبه، با وجود گنجایش بالا می تواند دشوار باشد، متاسفیم و به درخواست کنندگان توصیه می کنیم به طور منظم، از طریق سیستم آنلاین گرفتن وقت مطمئن شوند آیا زمان جدیدی آزاد شده است یا نه. خواهشمندیم تنها زمانی وقت مصاحبه رزرو کنید که اطمینان دارید می توانید در آن زمان در سفارت حضور یابید. ارایه مدارک لازم وکامل به هنگام وقت مصاحبه، می تواند باعث شود که به حداکثر تعداد درخواست ها رسیدگی گردد. سفارت، شما را اکیدا از رزرو وقت مصاحبه از طریق «آژانس های ویزا» برحذر می دارد. درخواست وقت مصاحبه به طور رایگان و ازطریق وبسایت سفارت امکان پذیر است.
سفارت آلمان تلاش می کند ورود به بخش باجه ها را، به ویژه در ماه های تابستان، هرچه سریع تر و در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهد. لطفاً توجه نمایید که ورود به بخش باجه ها در آینده تنها رأس ساعت اعلام شده صورت خواهد گرفت. حضور زودهنگام باعث انتظار در جلوی درب سفارت و حضور دیرهنگام باعث ابطال وقت گرفته شده می گردد
ارایه تصویر گذرنامه در هنگام رزرو وقت مصاحبه
توجه! همه درخواست کنندگان باید دارای گذرنامه باشند.
همان طور که برای ویزای شنگن مرسوم است برای در خواست ویزای ملی آلمان نیز ارایه تصویر گذرنامه الزامی است. این در مورد کلیه وقت ها ی درخواست شده در سفارت آلمان در تهران صدق می کند.
پس از رزرو وقت مصاحبه برای درخواست ویزا، لطفا در همان روز، تصویر اسکن شده گذرنامه را همراه با ذکر نام و تاریخ و ساعت وقت ملاقات به آدرس terminbuchung@tehe.diplo.de ارسال نمایید.
اگر وقت مصاحبه ای رزرو شود ولی تصویر گذرنامه مربوط به آن فرستاده نشود، آن وقت مصاحبه بدون هیچ گونه اطلاع رسانی لغو خواهد شد.
مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزا المان:
اصل پاسپورت با اعتبار حداقل ۳ ماه بیشتر از تاریخ ویزا درخواستی
۱٫ فرم درخواست ویزا ( از سایت سفارت دریافت نمائید)
۲٫ کارت ملی و شناسنامه
۳٫ ۲ قطعه عکس رنگی ۶ در ۴ رنگی با پس زمینه سفید بدون روتوش
۴٫ در صورتی که قبلا ویزا شنگن و یا ویزا کشور معتبر دیگری دریافت کرده اید کپی از آنها و مهر های ورود و خروج
۵٫ نامه تمکن مالی و گردش ۶ماه آخر سپرده بانکی
۶٫ گواهی اشتغال به کار که در آن تاریخ استخدام – سمت – میزان حقوق و مرخصی ذکر شده باشد به همراه فیش حقوقی . (برای کارمندان و کارگران)
۷٫ پروانه کسب و یا ثبت شرکت و یا کارت بازرگانی ( برای صاحبان مشاغل)
۸٫ گواهی بازنشستگی ( برای افراد بازنشسته)
۹٫ گواهی اشتغال به تحصیل ( برای دانشجویان)
۱۰٫ بیمه مسافرتی .
۱۱٫ سند مالکیت ( در صورت وجود)
۱۲٫ رزرو هتل و بلیط هواپیما.
 
______________________
 
انگلیس
۱٫ اخذ ویزای انگلیس:
نکات بسیار مهمی در پر کردن فرم ویزا انگلیس است که باید توجه شود:
فرم ویزای انگلیس را با دقت و بدون کم و کاستی پر نمایید.
مدارک شغلی. هویتی. مالی خود را به طور کامل و آماده ارائه دهید.
با درست پر کردن فرم و ارائه مدارک انگیزه سفر خود را به روشنی توضیح دهید و دلایل لازم دال بر برگشت در اتمام زمان اقامت و ترک خاک انگلیس را ارائه دهید.
به کمک مدارک و فرم های خود نشان دهید که استطاعت مالی لازم برای مسافرت به انگلیس را دارید.
در مراحل اخذ ویزا انگلیس پس از واریز وجه خدمات ویزایتان و تکمیل فرم مربوطه و تعیین وقت مصاحبه در یکی از کنسولگریهای که سفارت انگلیس پذیرا می باشد مانند انکارا. استانبول. با کلیه مدارک موردنیاز جهت اخذ ویزای انگلیس در ساعت مشخص مراجعه کرده و مدارک خود را تحویل داده و به سوالات مربوطه در مورد سفر و … به درستی و صداقت پاسخگو باشید.
مدارک مورد نیاز جهت مراحل اخذ ویزا انگلیس:
هر مسافر بنا به شغل و شرایط مدارک قابل ارائه اش به سفارت فرق دارد.
کپی تمام صفحات پاسپورت
ترجمه شناسنامه
نامه ی تمکن مالی یا گردش حساب شش ماهه
مانده حساب بانکی با حداقل ۴۵ – ۵۰ میلیون تومان
تکمیل و تایید فرم درخواست ویزا
تکمیل فرم اطلاعات خانوادگی
یک قطعه عکس ۵در ۵ زمینه سفید.
ارائه ی ترجمه سند ملکی
ارائه ی ترجمه مدرک شغلی (برای صاحبین مشاغل جواز کسب لازم است، اما برای کارمندان نامه ی اشتغال به کار و فیش حقوقی باید ارائه شود)
ارائه مدارک مالیاتی و بیمه
رزرو هتل و بلیط (اختیاری)
دعوتنامه (اختیاری) در صورت وجود باید مدارک شخص دعوت کننده هم در مدارک لحاظ شود.
ترجمه سند ازدواج.

وقت سفارت
جهت درخواست ویزا انگلیس و در کل تقریبا برای همه سفارت خانه های کشورهای دیگر نیاز به وقت قبلی می باشد و هر سفارت خانه ای بنا بر قوانین و چارچوب کاری خود نوبت مصاحبه سفارت و بسته به تعداد در خواست ها در روزهای مختلفی در هفته برای مصاحبه و درخواست ویزا وقت می دهند.
درخواست های مهاجرتی در اصل مصاحبه صورت نمیگیردو متقاضیان فقط جهت تحویل مدارکی که بدرستی پر شده و انجام انگشت نگاری به سفارت انگلیس در انکارا یا استانبول مراجعه میکنند
ویـزای انگلستان , تـوریـستـی , دیـدار بـا اقـوام:
مدت اعتبار ویزای انگلستان برای سفرهای توریستی, نمایشگاهی, دیدار با اقوام و دوستان در بریتانیا معمولا شش ماه است و در صورت ضرورت امکان تمدید ویزا وجود دارد. اگر تصمیم به افزایش مدت اقامت در انگلستان را دارید, لطفأ درخواست تمدید ویزای خود را حداقل ۳۰ روز قبل از تاریخ انقضای ویزا ارسال نمایید.
ویـزای انگلستان , قوانین و مقـررات:
اتباع کشورهای اتحادیه اروپا باید ظرف سه ماه از ورود خود به بریتانیا تقاضای مجوز اقامت نمایند, اتباع غیر اتحادیه اروپا باید از سفارت یا کنسولگری بریتانیا در کشور خود برای گرفتن ویزای انگلیس اقدام نمایند.
دولت بریتانیا مقررات جدیدی را در ارتباط با صدور ویزای انگلستان برای جهانگردان غیر اروپایی اعلام نموده است. عدم پذیرش اعتراض و تجدید نظر Appeal و کاهش مدت ویزای اقامت جهانگردانی که از خارج از اتحادیه اروپا به این کشور سفر می کنند از شش ماه به سه ماه دور از انتظار نیست.
مقــررات جـدیـد , صـدور ویـزای کـار:
متقاضیان ویـزای کاری بر اساس مهارت هایی که دارند امتیاز کسب مینمایند و فقط کسانی واجد دریافت ویزای مهاجرت کاری خواهند بود که بتوانند حداقل امتیاز تعیین شده را کسب کنند.
شرایط صدور ویزای انگلستان برای اتباع غیر اروپایی که میخواهند در بریتانیا زندگی و کار کنند نسبتا سخت است و قوانین مربوط به مهاجرت در معرض تغییر است.
 
______________________
 
ترکیه
۱٫ ویزای توریستی برای اقامت ۶ ماهه: این نوع ویزا در حال حاضر تنها نوع ویزا می باشد که افرادی که در ترکیه دارای ملک هستند می توانند برای اقامت بلند مدت استفاده کنند البته داشتن ملک باعث دریفت قطعی این نوع ویزا نمی باشد و مدارک دیگری نیز جهت دریافت این نوع ویزا از شما خواسته می شود . که البته قوانین در این مورد در حال تغییر است و شرایط در حال بهتر شدن می باشد . ویزا تحصیلی و دانشجویی کشور ترکیه : در حال حاضر تنها روش گرفتن اقامت بیش از ۱ سال در کشور ترکیه این روش می باشد که جهت دریافت این نوع ویزا علاوه بر داشتن نامه پذیرش از طرف دانشگاه ها و موسسات ترکیه می بایستی مدرک تومر ( مدرک زبان ترکی ) را نیز داشته باشید . ویزا کاری و تجاری : با ثبت شرکت در ترکیه اجازه اقامت یک ساله و بعد از مدتی ۲ ساله به شما داده می شود و همچنین چنانچه شرکتی در ترکیه از شما دعوت به همکاری نماید با این دعوت نامه نیز ویزا ۱ ساله کاری کشور ترکیه به شما داده خواهد شد . قیمت و نحوه و شرایط دریافت ویزای کشور ترکیه ( مسافرتی و کار و تحصیلی ) با هم متفاوت است.
 
______________________
 
سوئد
۱٫ اخذ ویزای سوئد:
ویزای سوئد:
ویزا، مجوزی است که با داشتن آن می‌توان در مدت کوتاهی به سوئد و سایر کشورهای عضو پیمان شینگن سفر کرد. این ویزا می‌تواند به منظور ملاقات اقوام و دوستان، سفر توریستی، حضور در کنفرانس و یا بازدید کاری باشد. کلیه شهروندان خارج اروپا نیاز برای سفر به سوئد به ویزا نیاز دارند.
برای دریافت ویزای سوئد به چه مواردی نیاز است؟
موارد عمومی برای دریافت هر نوع از ویزا در سوئد عبارت است از:
• پاسپورت معتبر که حداقل ۳ ماه به انقضای آن باقی‌مانده باشد.
• پول کافی برای زندگی و مسافرت برگشت به کشور خود.(کشور سوئد این مبلغ را ۴۰ یورو معادل ۳۷۰ کرون برای هر روز در نظر گرفته است.) البته این مبلغ در صورتی که شخص در منزل اقوام خود در سوئد اقامت خواهد داشت و یا برخی عوامل دیگر قابل کاهش است.
• بیمه مسافرتی .
سفر به منظور درمان پزشکی:
اگر هدف از سفر به سوئد درمان پزشکی است باید فرم ویژه‌ای موسوم به برگ ضمیمه C نیز تکمیل شده و همراه درخواست ویزا تحویل سفارت شود. همچنین یک گواهی پزشکی نیز باید از سوئد ارائه شود که نشان دهد چه زمانی قرار است متقاضی در سوئد تحت درمان پزشکی قرار گیرد و چه درمانی قرار است انجام گیرد. به‌علاوه باید یک گواهی پزشکی صادره از کشور محل سکونت ارائه شود که نشان دهد شخص متقاضی نمی‌تواند در آن کشور تحت درمان مذکور قرار گیرد.همچنین باید نشان داده شود برای درمان مذکور و مراقبت‌های احتمالی پس از آن در سوئد سپرده مالی وجود دارد.
هزینه صدور ویزا:
تسلیم تقاضای ویزا به یک کنسولگری یا سفارت سوئد برای اغلب متقاضایان ۶۰ یورو (حدود ۵۵۰ کرون سوئد) هزینه دارد. این مبلغ در صورت عدم دریافت ویزا مسترد نخواهد شد.
تمدید ویزا:
اداره مهاجرت به جای تمدید ویزا، اجازه اقامت جدید برای دیدار از خویشاوندان صادر می‌کند که هزینه آن ۱۰۰۰ کرون برای بزرگسال و ۵۰۰ کرون برای کودکان زیر ۱۸ سال است. اثبات داشتن محل اقامت و استطاعت مالی برای تامین هزینه‌های مدت زمان اقامت در سوئد و برای بازگشت به کشور محل زندگی خود.
• رزو هتل یا
• تایید اسکان یا تامین هزینه‌های سفر متقاضی توسط فرد یا ارگان میزبان یا اعزام کننده یا
• گواهی تمکن مالی از بانکی در ایران در سه ماه گذشته یا
• مدارک دیگری دال بر استطاعت مالی فرد برای تامین هزینه‌های مدت زمان دیدار در سوئد (کارت اعتباری بین المللی، چک مسافرتی یا غیره .
تمام متقاضی‌ها: گواهی تمکن مالی در سه ماه گذشته و سند ملکی در ایران (در صورت وجود) – شناسنامه.
مقامات رسمی: حکم کارگزینی رسمی و آخرین فیش حقوقی.
کارمندان: حکم کارگزینی یا قرارداد کار + فیش‌های حقوقی سه ماه قبل ، دفترچه تامین اجتماعی، دفترچه خدمات درمانی و دفترچه ای معادل آنها و یا نامه ای از کارفرما که در آن دلایل عدم وجود این دفترچه توضیح شده باشد.
بازرگانان: گواهی کار تجاری (پروانه کسب یا معرفی نامه از صنف تجاری)، سوابق تامین اجتماعی ،خدمات درمانی یا مدارکی معادل (در صورت وجود)
مدیران یا سهام داران شرکت‌های ایرانی:معرفی نامه رسمی از شرکت که به امضای نماینده قانونی شرکت رسیده باشد و در آن سمت رسمی متقاضی ذکر شده باشد. مدارکی دال بر وجود شرکت در ایران (آگهی ثبت و تغییرات در جراید). مدرک معرف پست یا منصب فرد در شرکت در صورتی که اسم فرد در آگهی ثبت یا تغییرات ذکر نشده باشد.
دانش آموزان یا افراد زیر سن قانونی:مدارک نشان دهنده وضعیت اجتماعی و کاری والدین، گواهی اشتغال به تحصیل و کارت دانش آموزی (در صورت وجود)
افراد بیکار: مدارک نشان دهنده وضعیت مناسب اجتماعی و اقتصادی متقاضی (سند ازدواج ،شناسنامه ،اسناد ملکی)
افراد زیر سن قانونی: در صورتی که فرد تنها یا به همراه یکی از والدین سفر می‌کند باید رضایتنامه کتبی قیم قانونی یا پدر یا مادری که سرپرست قانونی متقاضی است را به همراه داشته باشد. اگر پدر یا مادری که فرد زیر سن قانونی با او سفر می‌کند به تنهایی قیم قانونی فرد باشد، به رضایتنامه پدر یا مادر دیگر احتیاجی نیست.
 
______________________
 
اسپانیا
اخذ ویزای اسپانیا
ویزای توریستی یا گردشگری اسپانیا به افرادی تعلق می‌گیرد که قصد اقامت کوتاه‌مدت در اسپانیا به منظور تفریح یا بازدید را داشته باشند. ویزای توریستی اسپانیا برای مدت مشخصی صادر می‌شود و به مسافر اجازه‌ کار یا اقامت بیشتر از مدت زمان ویزا را نمی‌دهد.
جهت تقاضای ویزای اسپانیا، حضور متقاضی در سفارت این کشور در تهران الزامی است و از تمامی متقاضیان مصاحبه صورت می‌گیرد. برای دریافت فرم تقاضای ویزا و تعیین وقت مصاحبه، باید به دفتر کنسولی سفارت اسپانیا در تهران مراجعه کنید. امکان تعیین وقت از طریق تلفن وجود ندارد.
ساعت کاری و آدرس سفارت اسپانیا در تهران
دروس، بلوار شهرزاد، خیابان شادی، کوچه اول شرقی، شماره ۱۰
تلفن: ۲۲۵۶۸۶۸۴-۲۲۵۶۸۶۸۱
ساعت کاری: یکشنبه تا پنج‌شنبه ۱۶-۹
وب‌سایت سفارت:
http://www.exteriores.gob.es/embajadas/teheran/es/Paginas/inicio.aspx

اولین مرحله برای درخواست ویزای هر کشوری تکمیل فرم درخواست ویزای کشور مربوطه است. در زمان مصاحبه، فرم تقاضای ویزا را باید همراه با دیگر مدارک ارائه دهید. دقت داشته باشید که اگر خانوادگی سفر می‌کنید، برای هر کدام از اعضاء باید فرم جداگانه‌ای پر کنید. فرم تقاضای ویزا در دو نسخه باید تکمیل شود

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی اسپانیا:
اصل شناسنامه
اصل گذرنامه
سه قطعه عکس رنگی
آدرس محل کار و منزل به طور دقیق
اسناد وضع اجتماعی حرفه‌ای و تمکن مالی
برای کارمندان بخش دولتی
ترجمه‌ آخرین حکم کارگزینی
برای کارمندان بخش خصوصی‌
گواهی اشتغال به کار
برای صاحبان شرکت‌های خصوصی
ترجمه‌ روزنامه رسمی شرکت به همراه رزومه‌ی شرکت به زبان انگلیسی، دو سری کپی از اصل مدارک فارسی
برای دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها
برای مشاغل آزاد
ترجمه جواز کسب و یا کارت بازرگانی
مشروح عملیات آخرین ماه حساب بانکی شخصی
پرینت حساب بانکی باید روی سربرگ انگلیسی و مهرشده به سفارت ارائه شود.
ترجمه‌ سند مالکیت، دو سری کپی از اصل مدارک فارسی
بلیط هواپیما یا رزرواسیون قطعی رفت و برگشت به مقصد اسپانیا.
در صورت لزوم، فاکتور پرداخت‌ شده‌ هتل در اسپانیا برای کل مدت اقامت.
بیمه نامه بین‌المللی پزشکی و بازگشت به کشور مبدأ

متقاضیان ویزا باید بیمه‌ مسافرت فردی یا جمعی داشته باشند. این بیمه باید هزینه‌های احتمالی بازگشت به میهن تحت مراقبت‌های پزشکی، هزینه‌های احتمالی نیاز به درمان و یا هزینه‌های بیمارستانی اضطراری را پوشش دهد و تا پایان طول اقامت در تمام کشورهای منطقه شنگن معتبر باشد. حداقل پوشش بیمه برای هر شخص مبلغ سی‌هزار یورو می‌باشد. شرکت بیمه‌گذار باید نماینده‌ای معتبر در کشور اسپانیا داشته باشد.
زمان لازم برای دریافت ویزای توریستی اسپانیا
بررسی اولیه‌ی مدارک به منظور صدور ویزا دو هفته به طول می‌انجامد. ممکن است تا صدور قطعی و تکمیل مدارک چند هفته‌ای بیشتر نیز زمان احتیاج باشد ولی عموماً تا شش هفته بعد از تحویل مدارک به بخش کنسولی، مشخص شده است که شما واجد دریافت ویزا هستید یا خیر.

نکته مهم در تعیین وقت سفارت
به خاطر داشته باشید، به دلیل تعداد زیاد متقاضیان در ماه‌های تابستان و همچنین قبل از تعطیلات نوروز، ممکن است تعیین وقت مصاحبه چند هفته طول بکشد؛ علاوه بر این بررسی مدارک و صدور ویزا نیز ممکن است زمان بیشتری نیاز داشته باشد. بهتر است برای قطعی‌کردن تاریخ سفر، به این زمان‌ها توجه داشته باشید.
راهنمای انتخاب بلیط مناسب برای سفر به اسپانیا
در حال حاضر پرواز مستقیمی بین ایران و اسپانیا وجود ندارد، بهترین و کوتاه‌ترین مسیر پروازی را خطوط هواپیمایی پگاسوس و ترکیش ترکیه (یک توقف در استانبول) ارائه می‌دهند، همچنین بوسیله خطوط هواپیمایی قطر، آلیتالیا، امارات و لوفتهانزا نیز امکان پرواز با یک توقف به اسپانیا وجود دارد.
 
______________________
 
امارات
۱٫ اخذ ویزای امارات:
امارات متحده عربی ، که به اختصار به آن U.A.E گفته می شود، فدراسیونی از هفت امیرنشین در شرق شبه جزیره عربستان و در ورودی خلیج فارس است. این کشور خط ساحلی هم بر روی خلیج عمان و هم بر روی خلیج فارس دارد، که از غرب و جنوب غرب با عربستان سعودی، و از جنوب شرق با عمان مرز آبی دارد و در رأس شرقی شبه جزیره موساندام و منطقه خودمختار عمانی درون مرز آن قرار دارد. امارات ، کشوری مدرن و پویاست. برای برخی، این کشور، کشوری پیشرفته و تمیز است و برای برخی دیگر، یک « دیزنی لند » توریستی است.
نکته بسیار مهم:
امکان صدور ویزای دبی برای افراد زیر ۲۳ سال بدون همراهی پدر ؛ مادر یا همسر امکان پذیر نمی باشد. جهت اخذ ویزای افراد زیر ۲۳ سال علاوه بر اسکن پاسپورت پدر یا مادر به اسکن صفحات شناسنامه نیز باید ارسال شود. درخواست ویزای دبی برای کسانی که به عنوان همراه در پاسپورت همسرشان هستند امکان ندارد. در صورتی که ویزا دبی را بدون رزرو هتل دریافت کنید، یک فقره چک ضمانت بازگشت به مبلغ ۱۰ میلیون تومان دریافت می شود. ویزای دبی به صورت برگه‌ای صادر می‌شود و اجباری به الصاق عکس ندارد و برای دریافت آن ارائهمدارک زیر الزامی است:
• اسکن رنگی از کلیه صفحه‌های گذرنامه
• چک ضمانت
• تسویه کامل
مدت زمان اخذ ویزای دبی:
ویزای دوبی به دو صورت عادی و اضطراری صادر می‌شود. به طور معمول ویزای عادی در مدت ۷ روز و ویزای اضطراری در مدت ۳روز کاری صادر می‌شود. همچنین، مبنای محاسبه روز کاری جهت دریافت ویزا روز پس از دریافت مدارک خواهد بود.
میزان قیمت ها برای اخذ ویزا دبی:
برای ویزای عادی باید ۲۶۰ در هم بپردازید.
ویزای نیمه فوری نیز باید ۳۳۰ درهم بپردازید.
ویزای فوری حدود ۳۶۰ درهم.
ویزای یک ماهه نیز ۳۹۰ درهم هزینه بر است.
انواع ویزای دبی:
ویزا توریستی امارات ۲ ماه اعتبار دارد و در این مدت۱۴ روز می توانید در کشور امارات اقامت کنید.
ویزا به ۲ صورت عادی و فوری اخذ می شود، که اخذ ویزا عادی دبی ۷ روز کاری و ویزا فوری دبی ۲ روز کاری زمان لازم دارد.
در صورتی که ویزا دبی را بدون رزرو هتل دریافت کنید، یک فقره چک ضمانت بازگشت به مبلغ ۵ میلیون تومان دریافت می شود.
در حال حاضر امکان اخذ ویزا ۱ ماهه از کشور امارات نیز وجود دارد که با این ویزا شما می توانید به جای ۱۴ روز به مدت ۱ ماه در امارات اقامت کنید.
 
______________________
 
ایتالیا
۱٫ اخذ ویزای ایتالیا:
قیمت و نحوه و شرایط دریافت ویزای کشور ایتالیا به شرح زیر است :
کشور ایتالیا عضو اتحاد شنگن می باشد و برای سفر به ایتالیا نیاز به ویزا شنگن می باشد . جهت دریافت ویزا شنگن حضور شخص متقاضی در تاریخ تعیین شده از طرف سفارت جها انگشت نگاری و مصاحبه الزامی می باشد . آدرس سفارت ایتالیا و شماره تلفن جهت دریافت وقت سفارت و مراجعه حضوری : هران، خیابان آفریقا، بالاتر از تقاطع میرداماد، نبش پارک صبا، خیابان فرزان شرقی، شماره ۱۵ می باشد . همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت سفارت ایتالیا در تهران به نشانی اینترنتی www.ambteheran.esteri.it مراجعه نمائید .
مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزا کشور ایتالیا :
– اصل پاسپورت با اعتبار حداقل ۳ ماه بیشتز از تاریخ ویزا درخواستی
– فرم درخواست ویزا ( از سایت سفارت دریافت نمائید)
– کارت ملی و شناسنامه .
دو قطعه عکس رنگی ۶ در ۴ رنگی با پس زمینه سفید بدون روتوش .
– در صورتی که قبلا ویزا شنگن و یا ویزا کشور معتبر دیگری دریافت کرده اید کپی از آنها و مهر های ورود و خروج .
– نامه تمکن مالی و گردش ۶ ماه آخر سپرده بانکی .
– گواهی اشتغال به کار که در آن تاریخ استخدام – سمت – میزان حقوق و مرخصی ذکر شده باشد به همراه فیش حقوقی. (برای کارمندان و کارگران)
– پروانه کسب و یا ثبت شرکت و یا کارت بازرگانی . (برای صاحبان مشاغل)
– گواهی بازنشستگی ( برای افراد بازنشسته)
– گواهی اشتغال به تحصیل ( برای دانشجویان)
– بیمه مسافرتی
– سند مالکیت ( در صورت وجود)
– رزرو هتل و بلیط هواپیما
مدارک لازم برای گرفتن وقت سفارت ایتالیا:
• کپی صفحه اول گذرنامه یا پاسپورت
• شماره تماس متقاضی
• تاریخ دعوتنامه یا هتل (درصورت وجود)
اسناد دال بر وضعیت شغلی متقاضی:
کارمندان بخش دولتی: ترجمه‌ی آخرین حکم کارگزینی .
کارمندان بخش خصوصی: گواهی اشتغال به کار .
صاحبان شرکت‌های خصوصی: آخرین روزنامه رسمی شرکت (که از تاریخ صدورش بیش از سه سال نگذشته باشد) همراه با رزومه‌ی شرکت به زبان انگلیسی، و دو سری کپی از اصل مدارک فارسی.
مشاغل آزاد: جواز کسب معتبر صادره از شهرداری محل سکونت به همراه رسید آخرین پرداخت مالیاتی و یا کارت بازرگانی به همراه رسید آخرین پرداخت مالیاتی.
اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و دانشجویان: کارت عضویت هیئت علمی یا کارت بین‌المللی دانشجویی.
نکته: ارائه ترجمه و اصل فیش حقوقی و یا جوازکسب همسر برای خانم های متاهل الزامی است.
– آدرس دقیق محل کار و منزل
– پرینت ۳ ماهه آخر حساب جاری بانکی با گردش مالی مناسب.
– ضمانت‌نامه بانکی و یا چک رمزدار به مبلغ هشتاد میلیون ریال برای هر فرد
– ترجمه آخرین مدرک تحصیلی، و دو سری کپی از اصل مدارک فارسی.
– سند مالکیت به نام فرد متقاضی یا همسر به همراه ترجمه.
– شصت یورو پول نقد.
توجه :تمام ترجمه ها باید به زبان انگلیسی یا ایتالیایی باشد و داشتن مهر رسمی دادگستری الزامی نیست.
 
______________________
 
روسیه
۱٫ اخذ ویزای روسیه:
مدارک لازم برای اخذ ویزای روسیه:
اصل پاسپورت
یک قطعه عکس ۴*۳ زمینه سفید
بلیط هواپیما (بلیط ها باید نهایی باشند و رزرو مورد قبول نمی باشد)
واچر هتل (واچر باید نهایی باشند و رزرو مورد قبول نمی باشد)
مشخصات فردی مسافر
مدت زمان لازم برای اخذ ویزای روسیه:
ویزای توریستی ۱۵ روزه عادی طبق بلیط : ۶ روز کاری
ویزای توریستی ۱۵ روزه فوری طبق بلیط : ۳ روز کاری
ویزای تجاری ۱ ماهه عادی : ۲۵ روز کاری
ویزای تجاری ۱ ماهه فوری : ۱۰ روز کاری
ویزای تجاری ۳ ماهه عادی : ۲۵ روز کاری
ویزای تجاری ۳ماهه فوری : ۱۰ روز کاری
ویزای تجاری ۳ ماهه دبل عادی : ۲۵روز کاری
ویزای تجاری ۳ ماهه دبل فوری : ۱۰ روز کاری
ویزای ۱ ساله مولتی پل : ۲۵روز کاری .
نکات قابل توجه اخذ ویزای روسیه:
جهت ویزای توریستی روسیه رزرو هتل الزامی می باشد.
ویزای توریستی روسیه طبق تاریخ بلیط صادر می شود.
مسافر باید در صورت عدم اقامت در هتل طی ۲۴ ساعت در اداره پلیس رجیستر شود.
مبدا پرواز مسافر باید از تهران به مقصد مسکو باشد در غیر این صورت دچار مشکل و دیپورت می شود.
ویزای تجاری روسیه نیاز به آزمایش ایدز HIV مصاحبه در سفارت روسیه را دارد.
اطلاعات تماس سفارت کشور روسیه در تهران.
آدرس سفارت روسیه در تهران:
خیابان نوفل‌ لوشاتو، شماره ۳۹
تلفن: ۹۸۲۱۶۶۷۰۱۱۶۱+، ۹۸۲۱۶۶۷۰۱۱۶۲+
فاکس: ۹۸۲۱۶۶۷۰۱۶۵۲+
آدرس کنسولگری سفارت روسیه: تهران، خیابان نوفل‌ لوشاتو، شماره ۳۹
تلفن: ۹۸۲۱۶۶۷۰۱۱۶۳+
پست الکترونیک سفارت rusembiran@mid.ru
وب سایت سفارت روسیه در تهران ran.mid.ru
 
______________________
 
فرانسه
۱٫ اخذ ویزای فرانسه:
قیمت و نحوه و شرایط دریافت ویزای کشور فرانسه :
کشور فرانسه عضو اتحاد شنگن می باشد و برای سفر به فرانسه نیاز به ویزا شنگن دارید . حضور فرد متقاضی جهت انگشت نگاری و مصاحبه در روز تعیین شده از طرف سفارت الزامی می باشد .
آدرس و شماره تلفن سفارت فرانسه جهت مراجعه حضوری :
تهران خیابان نوفل لوشاتو پلاک ۶۴ – ۶۶ و تلفن : ۶۴۰۹۴۰۰۰ همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت سفارت فرانسه در تهران به نشانی اینترنتی : www.ambafrance-ir.org مراجعه نمائید.

ناحیه شنگن چیست؟ شنگن شامل ۲۵ کشور اروپائی است.
در حال حاضر ۲۲ کشور آنها عضو اتحادیه اروپا هستند:
آلمان، اتریش، بلژیک، دانمارک، اسپانیا، استونی، فنلاند، فرانسه (بعنوان کشور اروپایی بجز سرزمینهای وابسته)، یونان، مجارستان، ایتالیا، لتونی، لیتوانی،لوکزامبورگ،مالت، هلند (بعنوان کشور اروپایی بجز سرزمینهای وابسته)، لهستان، پرتغال، جمهوری چک،اسلوواکی،اسلوونی و سوئد) که کاملاً شرایط مربوط به اخذ شنگن را اعمال می نمایند. نروژ، ایسلند و سوئیس نیز هرچند که عضو اتحادیه اروپا نمی باشند، دقیقا همان شرایط مربوط به اخذ شنگن را اعمال می نمایند.
اجازه ورود به منطقه شنگن :مقامات نمایندگی های کشورهای اتحادیه شنگن به اتباع ایرانی و کلیه افراد خارجی دارای روادید، برخی از قواعد مربوط به ورود به اروپا را خاطرنشان می سازند. صرف داشتن ویزا در گذرنامه ضمانتی برای ورود به منطقه شنگن ایجاد نمی کند. تصمیم گیری در این مورد در صلاحیت پلیس مرزی قرار گرفته است که طبق مفاد مقررات مرزی شنگن (بند ۵ دستور العمل کمیسیون اروپا شماره ۲۰۰۶/۵۶۲)

میتواند خواستار ارائه مدارک ذیل شود:
مدرک مربوط به محل اسکان در طی سفر(دعوتنامه یارزرو هتل) مدارک مربوط به برنامه مسیر رفت و برگشت (بلیط هواپیما) مدارک مثبته نشانگر منابع مالی کافی متناسب با مدت سفر مورد نظر. توجه: امکان دارد که پلیس مرزی فرودگاه از شما بخواهد که مدارکی را که به کنسولگری تحویل داده اید مجدد? ارائه دهید. عدم امکان ارائه مدارک فوق، می تواند منجر به ممانعت از ورود شما به خاک فرانسه گردد، حتی اگر روادید مربوطه را دریافت کرده باشید.
روادید کوتاه مدت نوع Cچیست؟ روادید کوتاه مدت به مسافرامکان میدهد به خاک یک یا چند کشور شنگن ورود کند و در طی یک یا چند نوبت سفر بصورت متوالی یا متناوب در طول ۶ ماه از تاریخ اولین ورود به منطقه شنگن) حداکثر ۹۰ روز اقامت داشته باشد. روادید کوتاه میتواند یکبار ورود یا چند بار ورود باشد. این روادید با چسباندن لیبل ویزا در گذرنامه، یا روی مدرک سفر یا هر مدرک معتبر دیگری که امکان عبور از مرز را فراهم کند، عینیت می یابد. بجز مواردی که روی روادید استثناء شده باشد، دارنده این روادید، امکان ورود به ۲۵ کشور منطقه شنگن را دارد مشروط بر آنکه حائز شرایط ورود به منطقه شنگن باشد(مدارک دال بر علت و شرایط سفر از جمله منابع مالی، مدارک مربوط به محل اسکان در طی سفر را در اختیار داشته باشد.
روادید تردد سالانه روادید تردد سالانه، نوع خاصی از روادید کوتاه مدت شنگن است که مشخصات آن عبارتند از:
قید شدن عبارت ” تردد سالانه” بر روی لیبل ویزا معتبر جهت ورود متعدد به فضای شنگن مدت اعتبار ویزا بین یک الی پنج ساله متغیر است به شرط آنکه مجموع مدت سفرهای انجام شده در طول هر ۶ ماه بیش از ۹۰ روز نباشد. در نتیجه: با استفاده از روادید تردد سالانه نمیتوان سفر یکجای بیش از ۳ ماه انجام داد. با استفاده از روادید تردد سالانه نمیتوان در طی ۶ ماه مجموعاً بطور متناوب ببش از ۳ ماه سفر کرد سفر یا سفرهای شما باید در محدوده زمان اعتبار ویزا که تاریخ آن روی لیبل ویزا آمده، صورت گیرد. روادید تردد سالانه به این منظور صادر نشده که به دارنده آن امکان دهد تا در فرانسه درخواست کارت اقامت نماید. روادید تردد سالانه در هر زمان قابل تجدید میباشد، حتی زمانی که هنوز اعتبار آن تمام نشده باشد.

ویزای اقامت چیست؟ هر گونه اقامت بیش از ۳ ماه متوالی در فرانسه، مشمول روند خاصی است که جزیی از توافقنامه شنگن محسوب نمیشود. دو نوع ویزای اقامت وجود دارد: ویزای اقامت جهت اقامت موقت متوالی بیش از ۳ ماه و سپس بازگشت به ایران) به عنوان مثال، کارآموزان و یا دانشجویان (ویزای اقامت جهت سکونت قطعی در فرانسه) به عنوان مثال، اقامتِ اتباع ایرانی که همسر فرانسوی دارند. (از اول ژوئن ۲۰۰۹ ، برای همسران اتباع فرانسوی، برای دانشجویان، و برای کسانی که قرار است در فرانسه استخدام شوند و کسانی که به عنوان ویزیتور اقامت درخواست می کنند، توسط بخش کنسولی،روادیدی تحت عنوان اقامت معادل برگه اقامت صادر میشود که اعتبار آن یک سال است. مگر در موارد خاصی که نیاز به صدور ویزای با مدت اعتبار کمتری نیاز باشد. دارنده ویزای اقامت امکان سفر فرانسه با ترانزیت از یکی از کشورهای شنگن را دارد و میتواند در طول مدت اعتبار ویزا، بطور آزادانه در محدوده شنگن تردد نماید.
از سوی دیگر، پس ازصدور ویزای اقامت دارنده آن ملزم است در بدو ورود به فرانسه به یکی از دو اداره زیر مراجعه و نسبت به ثبت ورود خود اقدام نماید:
یا اداره مهاجرت و تابعیت (OFII) (در صورت داشتن ویزای اقامت معادل برگه اقامت یک ساله) یا پرفکتور ذیصلاح برای صدور کارت اقامت (ویزای اقامت با عبارت “کارت اقامت در طی مهلت دو ماه پس از ورود، درخواست شود”)برای ورود به جزایر فرانسوی ماورای بحار (اقیانوسهای آرام، اطلس و هند) چه نوع روادیدی باید درخواست نمود؟

در خارج از فضای شنگن، ماورای بحار عبارتند از:
دپارتمانهاو مناطق ماورای بحار (DROM) گویان فرانسه، مارتینیک، گوادلپ، رئونیون La Réunion و مایوت Mayotte سرزمینهای ماوراء بحار (POM) : پولینزی فرانسه (تائیتیTahiti، بورا بورا Bora Bora، مورئا Moorea، جزائر مارکیز Iles Marquises) و نوول کالدونی Nouvelle-Calédonie. مجمع الجزائرهای فرانسوی ماورای بحار (CTOM): سنت پییر St. Pierre و میکلونMiquelon ، سن مارتَنSt. Martin ، والیس Wallis و فوتونا Futuna و سن بارتلمی St. Barthélemy اتباع تمام کشورهائی که نیاز به اخذ روادید برای ورود به منطقه شنگن دارند، برای ورود به سرزمینها و دپارتمانها و یا مجموعه سرزمینهای ماورای بحار نیز نیاز به اخذ روادید جداگانه دارند.

سفرکوتاه مدت به این سرزمینها : جهت اخذ روادید کوتاه مدت، برای سفر کمتر از ۹۰ روز به سرزمینها و دپارتمانهای ماورای بحار مدارکی را که باید ارائه دهید دقیقاًهمان مدارکی است که برای اخذ روادید کوتاه مدت شنگن بایدارائه شود. با ویزای شنگن نمیتوان به سرزمینها و دپارتمانها و یا مجموعه سرزمینهای ماورای بحار DROM، POM و یا CTOM سفر کرد.
ویزا جهت اقامت در این سرزمینها :جهت اخذ روادید اقامت ( بیش از ۹۰ روز) سرزمینها، دپارتمانها و یا مجموعه سرزمینهای ماورای بحار مدارکی را که باید ارائه دهید دقیقاًهمان مدارکی است که برای اخذ روادید اقامت بلند مدت فرانسه بایدارائه شود. روادید ترانزیت فرودگاهی نوع A چیست؟ روادید ترانزیت بین المللی (VTA) اجازه ورود به محوطه ترانزیت بین المللی فرودگاه در زمان توقف و یا سوار شدن بین دو هواپیما در طی مسیر است، که باید برای اتباع برخی از کشورهای ثالث(مانند افغانستان، بنگلادش، جمهوری دموکراتیک کنگو، اریتره، اتیوپی، غنا، ایران، عراق، نیجریا، پاکستان، سومالی، سری لانکا صادر شود. اگر در زمان ترانزیت ناچار به اقامت شبانه و یا تغییر فرودگاه میشوید که مستلزم ورود به خاک فرانسه است، خواه اقامت یک شبه در هتل باشد، خواه برای تعویض فرودگاه، دیگر روادید ترانزیت بین المللی مصداق ندارد بلکه باید روادید کوتاه مدت شنگن داشته باشید. با ویزای ترانزیت فرودگاهی VTA نمیتوان وارد منطقه شنگن شد. حداقل شرایط لازم جهت تشکیل پرونده درخواست ویزا کدامند؟ داشتن گذرنامه عادی، خدمت و یا سیاسی در زمان تقاضای روادید، تاریخ اعتبار گذرنامه باید سه ماه پس از تاریخ برگشت باشد. چنانچه گذرنامه شما از اعتبار کافی برخوردار نباشد بایستی گذرنامه خود را تمدید نمائید. برای الصاق لیبل ویزا و مهرهای ورود و خروج به خاک فرانسه، گذرنامه شما بایستی حد اقل ۲ صفحه کاملاً خالی از هرگونه مُهر داشته باشد. بر روی گذرنامه ای که بیش از ۱۰ سال از تاریخ صدور آن گذشته شده باشد ویزا قابل الصاق نمی شود، حتی اگر گذرنامه فوق در زمان درخواست روادید معتبر باشد. حضور شخص متقاضی در زمان تشکیل پرونده الزامی است، به استثناء کودکان زیر ۱۲ سال مقصد اصلی شما بایستی کشور فرانسه باشد، یعنی کشوری شنگنی که قرار است مدت بیشتری از سفر خود را در آنجا بگذرانید بایستی کشور فرانسه باشد. داشتن فرم درخواست روادید کاملاً پر شده و امضاء شده الزامی است.

فرم درخواست روادید را می توانید از روی سایت اینترنتی این سفارت داونلود نمائید:
دو نوع فرم درخواست روادید موجود است: فرم درخواست روادید کوتاه مدت (سفر و یا مجموعه سفرهای کمتر از ۹۰ روز در طی دوره شش ماهه در ناحیه شنگن)؛ فرم درخواست روادید اقامت (اقامت بیش از ۳ ماه و منحصراً در کشور فرانسه. فرم روادید رایگان می باشد. نحوه پرداخت هزینه تشکیل پرونده درخواست روادید هزینه تشکیل پرونده درخواست روادید منحصرا به صورت نقدی و به یورو قابل پرداخت است. متقاضی روادید بایستی در اولین مرحله روند تشکیل پرونده، وجه مربوطه را پرداخت نماید. در صورت رد درخواست روادید، وجه پرداخت شده به هیچ عنوان مسترد نمی گردد. جهت مشاهده لیست تعرفه های روادید، خواهشمند است. هرگونه عمل متقلبانه و غیرقانونیِ شخص متقاضی چه با واسطه چه بی واسطه، مشمول محرومیتهای تنبیهی و موجب منع ورود فرد خاطی به کل منطقه شنگن می گردد (۲۵ کشور اروپایی). لذا توصیه اکید می شود که سفارت فرانسه را در جریان هرگونه درخواست سوء استفاده گرایانه افراد متقلب قرار دهید. ضمناً خاطر نشان می گردد، هرگونه درخواست روادید بایستی مستقیمأ به بخش روادید سفارت فرانسه در ایران ارائه گردد .مراجعه به واسطه ها و آنهائی که توسط بخش ویزا به رسمیت شناخته نشده اند، اکیدا ممنوع می باشد. مبالغ مطالبه شده توسط واسطه ها، منحصرأ به رابطه قراردادی بین متقاضی ویزا و واسطه ها مربوط می شود و به هیچ وجه مسئولیتی متوجه سفارت فرانسه نخواهد کرد.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزا فرانسه:
اصل پاسپورت با اعتبار حداقل ۳ ماه بیشتز از تاریخ ویزای درخواستی
فرم درخواست ویزا (از سایت سفارت دریافت نمائید)
کارت ملی و شناسنامه
دو قطعه عکس رنگی ۶ در ۴ رنگی با پس زمینه سفید بدون روتوش
در صورتی که قبلا ویزا شنگن و یا ویزا کشور معتبر دیگری دریافت کرده اید کپی از آنها و مهر های ورود و خروج
نامه تمکن مالی و گردش ۶ ماه آخر سپرده بانکی
گواهی اشتغال به کار که در آن تاریخ استخدام – سمت – میزان حقوق و مرخصی ذکر شده باشد به همراه فیش حقوقی ( برای کارمندان و کارگران)
پروانه کسب و یا ثبت شرکت و یا کارت بازرگانی (برای صاحبان مشاغل)
گواهی بازنشستگی (برای افراد بازنشسته)
گواهی اشتغال به تحصیل (برای دانشجویان)
بیمه مسافرتی
سند مالکیت (در صورت وجود)
انواع ویزای کشور فرانسه :ویزا کوتاه مدت سفر تجاری یا ماموریت سفر شخصی و یا جهانگردی تحصیلات دیدار خانواده سایر ویزا بلند مدت دانشجویی بازدید کننده اعضای خانواده فرانسوی علمی بازگشت
قیمت دریافت ویزا در سفارت فرانسه: ویزا کوتاه مدت ۶۰ یورو ویزا بلند مدت ۹۹ یورو.
 
______________________
 
سوییس

۱٫ اخذ ویزای سوییس:
مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزا سوئیس :
– اصل پاسپورت با اعتبار حداقل ۳ ماه بیشتز از تاریخ ویزا درخواستی
– فرم درخواست ویزا ( از سایت سفارت دریافت نمائید)
– کارت ملی و شناسنامه .
– دو قطعه عکس رنگی ۶ در ۴ رنگی با پس زمینه سفید بدون روتوش .
– در صورتی که قبلا ویزا شنگن و یا ویزا کشور معتبر دیگری دریافت کرده اید کپی از آنها و مهر های ورود و خروج
– نامه تمکن مالی و گردش ۶ ماه آخر سپرده بانکی .
– گواهی اشتغال به کار که در آن تاریخ استخدام – سمت – میزان حقوق و مرخصی ذکر شده باشد به همراه فیش حقوقی (برای کارمندان و کارگران)
– پروانه کسب و یا ثبت شرکت و یا کارت بازرگانی (برای صاحبان مشاغل)
– گواهی بازنشستگی ( برای افراد بازنشسته)
– گواهی اشتغال به تحصیل ( برای دانشجویان)
– بیمه مسافرتی
– سند مالکیت (در صورت وجود)
– رزرو هتل و بلیط هواپیما

شرایط اقامت سوئیس پس از ورود با ویزا توریستی:
مهم ترین سوال بسیاری از افراد که جهت اخذ ویزای توریستی کشور سوئیس اقدام می نمایند، این مطلب است که آیا فرد پس از ورود به کشور سوئیس، می توانند در کشور سوئیس اقامت دائم را اخذ نمایند؟
افراد می توانند با ورود به کشور سوئیس در چند حالت ذیل، شرایط اخذ اقامت سوئیس را پس از ورود به کشور سوئیس فراهم نمایند:
اول اینکه فرد در مدت حضور خود در سوئیس، بتواند یک فرصت شغلی و یا یک زمینه کار آفرینی را جهت اخذ اقامت سوئیس فراهم آورد تا پس از بازگشت از سوئیس بتواند برای انواع دیگر ویزا نظیر ویزای کار و یا اخذ اقامت کارآفرینی اقدام نماید.
روش دومی که افراد در راستای اخذ اقامت سوئیس پس از ورود به کشور سوئیس اتخاذ نمایند، اقدام جهت اخذ اقامت از طریق انواع پناهندگی می باشد.
مهاجرت از طریق سرمایه گذاری :
اصولا مهاجرت به سوئیس از پیچیدگی بسیار خاصی برای اتباع خارج از اتحادیه اروپا برخوردار میباشد و این شرایط حتی برای اتباع کشور آمریکا نیز اعمال میگردد. درصورتیکه در نظر دارید به صورت سرمایه گذاری به کشور سوئیس مهاجرت نمائید میبایست که ابتدا یک شرکت حقوقی در کشور سوئیس ثبت نمائید . سپس باید یک فعالیت اقتصادی را راه اندازی بنمائید به طوریکه برای حداقل ۱۰ نفر شغل ایجاد بنمائید. مبلغ سرمایه گذاری شده چندان مورد توجه مقامات محلی قرار ندارد ولیکن توجه داشته باشید که حقوق یک کارگر عادی در ماه دست کم ۳۵۰۰ فرانک سوئیس میباشد. پس از گذشت یکسال و در صورتیکه فعالیت اقتصادی قابل قبولی داشته باشید و میران سود آوری خالص شرکت شما بالای ۰۰۰ ۱۰۰ فرانک باشد میتوانید برای دریافت اقامت سالیانه سوئیس که به کارت اقامت Bمعروف میباشد اقدام نمائید که این اقامت پس از گذشت ۵ سال به اقامت نوع دائم که به کارت اقامت C معروف میباشد تبدیل خواهد گردید. مطابق با قانون جدید مهاجرت که اکنون در پارلمان این کشور در دست بررسی میباشد دارندگان اقامت دائم C بعد از گذشت ۳ سال میتوانند برای اخذ تابعیت سوئیس اقدام بنمایند .
مهاجرت از طریق تخصص :
همه ساله بخش عظیمی از نیروی متخصص این کشور از خارج از سوئیس تامین میگردد. مطابق با قانون مهاجرت این کشور اتباع خارج از محدوده اتحادیه اروپا تنها در صورتی میتوانند متقاضی مهاجرت به کشور سوئیس باشند که از یک تخصص حرفه ای در سطح بالا برخوردار باشند و یک شرکت سوئیسی نیز مایل به استخدام این افراد باشد . البته هر شرکتی نیز به راحتی نمیتواند متقاضی استخدام پرسنل خارجی باشد و کیفیت و کمیت شرکت ساپورت کننده از طرف مقامات محلی کاملا مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در صورت موفقیت برای این اشخاص اقامت سالیانه B صادر خواهد گردید.
ویزای تحصیلی :
خوشبختانه در حال حاضر این کشور به سهولت برای دانشجویان ایرانی ویزای تحصیلی صادر مینماید . همچنین مشاهده شده است که والدین دانشجویان ایرانی در این کشور نیز به راحتی موفق به اخذ ویزای توریستی این کشور میگردند. از آنجائیکه تمامی در خواستهای ویزای دانشجویی به اداره مهاجرت این کشور ارسال میگردد ، بررسی ویزای تحصیلی حدودا ۲ ماه به طول می انجامد و دانشجویان خارجی از اجازه ۱۵ ساعت کار هفتگی نیز برخوردارند .
راهنمایی جهت خرید بلیط هواپیما به سوئیس :
در حال حاضر هیچ پرواز مستقیمی بین ایران و سوئیس وجود ندارد و بهترین مسیر پروازی از ایران به سوئیس بوسیله خطوط هواپیمایی پگاسوس و ترکیش ایرلاین (با یک توقف در استانبول) می باشد.
همچنین شما می توانید بوسیله خطوط هواپیمایی قطری – اکراینی – اتحاد – امارات – آلیتالیا – ایزفلوت و لوفتهانزا با یک توقف به سوئیس پرواز نمائید . جهت کسب اطلاعات بیشت در مورد قیمت بلیط – روزها و ساعات پرواز – مدت زمان پرواز و … می توانید به قسمت بلیط هواپیما سوئیس سایت مراجعه نمائید.
 

دفتر ترجمه رسمی آبتین آماده ارائه خدمات مربوط به تکمیل فرم سفارت، ترجمه رسمی فوری آلمانی، ترجمه رسمی انگلیسی، ترجمه رسمی فرانسه، ترجمه رسمی روسی، ترجمه رسمی ایتالیایی، ترجمه رسمی اسپانیایی، ترجمه رسمی ترکی، ترجمه رسمی عربی و ترجمه غیر رسمی فوری انواع متون به زبانهای زنده دنیا برای متقاضیان عزیز می باشد.